söndag 8 juli 2012

Cypern

 Den 8 juni åkte vi på vår första semester på 10 år, vi reser mycket
men då är det arbete kanske med några dagars ledighet om vi har tur.
 Att leta väskor är ett litet pyssel när man har landat, vi har en
rosa för att den ska vara lätt att hitta.
Vi åkte med Ving resor har inte åkt charter sen 1997, att sitta i
rullstol och åka med charter fungerar inte till hundra procent.
Vi kunde inte åka bussen från flygplatsen till hotell, kostnaden för de som åkte buss var runt 120kr
men jag fick betala 500 kr med taxi enkel väg..
Jag frågade på Ving om jag kunde åka buss, de sa att jag kunde men det var inte
säkert att de kunde ta med min rullstol, för att de övriga resenärernas bagage skulle få plats.
Undra hur de tänkte utan rullstol fungerar inte jag det är mina ben.
Så det enda alternativt som fanns kvar var att ta en taxi och betala och se glad ut.

 Hotellet vi bodde på hette Sunprime, och det fungerade bra lägenheten var jättebra
egen altan .
Schakspel utanför receptionen.
Nackdelen var att jag kunde inte följa med på utflykter
så vi hyrde en taxi som visade oss runt men blev tre gånger
så dyrt som att åka med en vanlig utflyckt.
 Vi bodde i Aya Napa .
 Vi hade varmt och skönt, 35 till 40 grader varmt, vilket jag älskar
John däremot delar in alls den uppfattningen. Vi vandrade runt på
förmiddagen för att sedan ta det lugnt på eftermiddagen när det
var som varmast.
 Aya Napa
 var inte så handikappvänligt men det fungerade ändå
man fick använda cykelbanan och ta sig fram på.

 på det hela taget var det en skön

varm och avkopplande resa .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar